Insights

Launch Report: Hyundai i20 – sportier and more attractive

Neil King | 09 Dez 2020

Über den Autor

Neil King

Senior Data Journalist

Neil King, senior data journalist, holds responsibility for bringing together data-driven insight and pan-European content that is born out of the expertise and knowledge across the whole Autovista Group.

The third-generation Hyundai i20 has a stronger, sportier, and more attractive design, with tight lines and a prominent rear-quarter window, reveals the latest model launch report from Autovista Group. The model is longer and wider, which translates into more interior roominess and a 352-litre boot, which is among the largest in the B-segment.

The level of standard equipment is high and so the i20 has a very limited number of individual options available. This makes it easy for customers to configure vehicles and leads to many well-equipped used cars. The digital instrument cluster and central touchscreen in particular support the attractiveness of the interior, and strike a good balance between too many buttons and too few.

The report notes that the engine offer is rather limited, with only two petrol engines and no diesel, electric or full-hybrid versions. There is a mild-hybrid (MHEV) version but this has a battery in the spare-wheel well, reducing the boot volume to 262 litres.

The B-segment is very competitive and the i20 faces strong rivals, such as the Opel/Vauxhall CorsaRenault Clio, SEAT Ibiza and VW Polo. Given that the segment is mainly driven by price considerations, the list prices of the i20 are rather high. In Spain for example, the price of the i20 version under review is in line with the Corsa and Polo, but it is more expensive than the best-selling SEAT Ibiza.

Nevertheless, in Germany, the i20 has recently won AutoBild magazine’s ‘Goldenes Lenkrad 2020’ – a popular reader’s choice award – in the category for cars with a list price below €25,000.

Click here or on the image below to read Autovista Group’s benchmarking of the Hyundai i20 in France, Germany and Spain. The interactive launch report presents new prices, forecast residual values and SWOT (strengths, weaknesses, opportunities and threats) analysis.

Hyundai

Ja, bitte melden Sie mich für die aktuellsten europäischen News & Insights des Daily Brief an!

*Pflichtfeld

Ja, ich möchte folgende E-Mails erhalten:
Daily Brief: europaweite Nachrichten und Insights - Täglicher Versand von Autovista Limited, auf Englisch.

In unseren E-Mails verwenden wir Pixel, die uns zeigen, wenn Sie unsere E-Mails öffnen, weiterleiten oder Links anklicken. Dies hilft uns, die Leistung und Wirksamkeit unserer E-Mails zu messen. Wir kombinieren dies mit den Informationen, die Sie bei der Newsletter Anmeldungen angeben haben und Ihren Browsing-Informationen, damit wir unser Marketing besser auf Sie zuschneiden und verbessern sowie Ihre Benutzererfahrung auf unserer Website personalisieren können. Indem Sie sich anmelden, stimmen Sie der Verwendung Ihrer Daten zum Zweck der Zusendung der ausgewählten E-Mails und der Verwendung von Zählpixeln zu. Sie können Ihre Zustimmung zum Erhalt unserer E-Mails und dem Verwenden der Zählpixel jederzeit widerrufen, indem Sie dem Link zum E-Mail-Präferenzzentrum folgen, der in jeder E-Mail enthalten ist, die Sie erhalten. Weitere Informationen über die Verarbeitung Ihrer persönlichen Daten finden Sie in der Datenschutzerklärung der Autovista Group.